FAQ’s

– Ofte stillede spørgsmål

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.lydspecialisten.dk

Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra LYDspecialistens side, er denne af vejledende art.

Henvendelse skal ske via e-mail til info@lydspecialisten.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.11.2018

Lydspecialisten ApS
CVR-nr. 17988042
Nørregade 19-21
9000 Aalborg
Mailadresse: info@lydspecialisten.dk
Tlf.:  98161410

Vi sætter en ære i at give den bedste information og instruktion om vore produkter, men har du brug for det, tilbyder vi at komme hjem til dig og hjælpe med den optimale opsætning og installation af dit hifi-udstyr.

Vores egne, erfarne montører kan tage sig af alt: udbringning, udpakning, opsætning, installation, netværksopsætning osv., så du får det bedste ud af dit hifi-udstyr. Der er en grund til, at vi kalder os specialister!

Du kan også have os med i overvejelserne, hvis du bygger nyt eller bygger om og vil have lyd og billede tænkt ind i projektet. Vi hjælper dig med de mest optimale løsninger, så du undgår fejltagelser med fx kabelføring og indbygningshøjttalere. Kom ind og lad os høre om dine planer.

Startgebyr Kr. 300,-
Pr. time (min. 1 time) Kr. 600,-
Efter 1. time afregnes der kr. 300,- pr påbegyndt halve time.

Der betales særskilt for anvendte materialer som f.eks. kabelbakker, særlige bolte eller beslag og kabler, som ikke er købt i forbindelse med købet i butikken.

Levering af varer anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS.

Leveringstiden er 1-3 hverdage, hvis varerne er på lager.
For varer, som er på fjernlager, må der påberegnes en leveringstid på op til 15 hverdage.
For enkelte bestillingsvarer, må der påberegnes en leveringstid på op til 20 hverdage.

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med følgende kort:
Dankort.
Visa Dankort.
Visa Electron.
MasterCard.
JCB.
American Express.

Lydspecialisten tilbyder også mulighed for finansiering via Sparxpres. En aftale om betaling via finansiering bortfalder, når et køb fortrydes.

Du kan også betale med bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle priser på web-adressen www.lydspecialisten.dk – er inkl. moms. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi opkræver ikke gebyrer.

Alle solgte vare på faktura er solgt med ejerforbehold til fulde beløb er indbetalt.

Returnering & Reklamation

Som forbruger har du 30 dages returret, når du handler hos os, gælder dog ikke in-ear hovedtelefoner og pick-upper

Returfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til steen@lydspecialisten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Fortryder du et køb på vores webshop og har du valgt finansiering som betalingsmåde, bortfalder din aftale vedrørende finansiering også.

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: vare over 20 kg.

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Lydspecialisten ApS
Nørregade 19-21
9000 Aalborg

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Ved tilmelding til Lydspecialistens nyhedsbrev kan du få et års garanti efter din reklamationsret udløber, gælder dog ikke brugt udstyr. Tilmelding skal ske senest samme dag som købet.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Garantien dækker fabrikationsfejl, reservedele og arbejdsløn.  Garantien dækker ikke ridser/småskader, slitage, misbrug, forkert tilslutning, skader opstået under transport, professionel brug, mangelfuld almindelig vedligeholdelse, batterier i produkter, tyveri eller brand. Evt. tab af data er ikke omfattet af garantien.

Garantien dækker ikke tredieparts produkter eller fejl forårsaget ved tilslutning til tredieparts produkter.

Garantien dækker kun ved fremvisning af faktura eller bon med oplysninger om købsdato og varetype, når apparatet indleveres.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – for at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Lydspecialisten ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på lydspecialisten.dk er medindehaver Steen Mortensen.

Som registreret hos Lydspecialisten ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: steen@lydspecialisten.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte skal du kontakte Steen Mortensen (steen@lydspecialisten.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Finansiering

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem & hurtig finansiering, hvor du kan ansøge om lån her på hjemmesiden.

Der er mulighed for at få et Rentefrit Lån med:

  • 0 renter
  • 0 udbetaling
Standardomkostningsinformation: Forbrugslån – Xpres Rentefri med månedsgebyr
Samlet kreditbeløb 10.000 kr. 20.000 kr. 40.000 kr. 60.000 kr. 80.000 kr. 100.000 kr.
Løbetid i måneder 36 60 72 72 72 72
Månedlig ydelse 326 kr. 403 kr. 672 kr. 988 kr. 1.304 kr. 1.630 kr.
Samlede kredit-omkostninger 1.704 kr. 4.140 kr. 8.328 kr. 11.088 kr. 13.848 kr. 17.328 kr.
Samlede beløb der skal tilbagebetales 11.704 kr. 24.140 kr. 48.328 kr. 71.088 kr. 93.848 kr. 117.328 kr.
Årlig fast debitorrente 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
ÅOP 11,1% 8,0% 6,7% 5,9% 5,6% 5,6%

Lånet kan altid indfries uden ekstra omkostninger. Ovenstående eksempler er vejledende, idet de forudsætter, at der er 30 dage mellem lånets udbetaling og betaling af første ydelse. Endvidere forudsættes betaling via Mit Sparxpres. Der er 14 dages fortrydelsesret. Bevilling kræver positiv kreditgodkendelse.

For øvrige omkostninger, gebyrer, klageadgang, fortrydelsesret mv. – klik her

Du vælger Sparxpres finansiering under betaling.

I samarbejde med Anyday tilbyder vi dig, at du kan købe dine varer i dag, og dele din betaling op i 4 dele. Delbetaling med Anyday koster dig ikke noget, og du skal ikke betale pludselige renter eller gebyrer.

På alle vores produkter vil du se Anyday’s price-widget, hvor du kan få information omkring Anyday og se hvordan betalingsplanen for dit køb vil se ud.

Hurtige fakta om Anyday:
• Altid rente- og gebyrfri delbetaling
• Køb for op til 30.000 kr.
• Del din betaling op over flere måneder
• Hurtigt kredittjek og oprettelsesproces
• Ingen ubehagelige overraskelser

Hvordan fungerer Anyday?
Anyday fungerer således, at du vælger dine ønskede produkter, og du herefter vælger at betale med Anyday.

Er du ikke allerede oprettet hos Anyday, skal du igennem en cirka 20-sekunders oprettelsesproces, hvor du via NemID opretter dig.

Du betaler første rate af købet med det samme. Det resterende beløb vil blive fordelt ud over de efterfølgende måneder, hvor Anyday automatisk trækker beløbet, på den sidste bankdag i måneden.

Du kan altid se hvornår du skal betale, og hvad du skal betale.

Du kan købe for helt op til 30.000 kr. med Anyday.

Vi betaler som forretning et transaktionsgebyr til Anyday, for at sikre du altid kan købe rente- og gebyrfrit.

Betingelser for brug af Anyday:
Du skal være 18 år, og have mindst første rate af købet tilgængelig på din konto.

Anyday ønsker ikke at bidrage til overbrug, eller “lokke” folk med økonomiske udfordringer. Derfor godkender Anyday ikke købere, som er registreret i RKI.

Hvem er Anyday?
Anyday er en danskejet virksomhed placeret i Aarhus, som beskæftiger sig med online betalinger. Menneskene bag virksomheden har alle stor erfaring fra den finansielle verden og e-handel. Anyday er en E-mærket virksomhed.
Du kan læse mere om Anyday ved at besøge deres website: Anyday.

Erhverv

Lydspecialisten er leveringsdygtige i professionelle løsninger, der retter sig mod erhvervslivet. Målet er optimale og fleksible løsninger inden for både audio og video – eller en kombination af begge.

Alle opgaver løses af kompetente medarbejdere, dækkende erfarne konsulenter, teknikere og montører.

I tæt samarbejde med vore kunder sørger vi for den rette løsning i forbindelse med projektering, rådgivning, installation og ikke mindst service efter monteringen er fuldendt.

Ved enhver given opgave sørger vi for at finde den optimale løsning og de rette produkter. Naturligvis sat i forhold til pris og kvalitet. Dette er i sidste ende med til at give den største tilfredshed med det endelige resultat.

Vi løser alle typer opgaver – og har groft sagt ingen begrænsninger.

• Restaurationer – Barer – Cafér
• Fitnesscentre
• Forretninger
• Produktion – Lagerområde
• Sports-, Svømme- og Idrætshaller
• Mødelokaler – Showroom – Auditorier

Nedenstående liste dækker nogle af de steder, hvor vi har leveret løsninger:
• Mortens Kro, Aalborg
• San Giovanni, Aalborg
• Monkey Club, Aalborg & Viborg
• Caféministeriet, Aalborg
• COOP Danmark, Århus
• Århus Kollegiokontor, Århus
• Skovpavillonen, Aalborg ZOO
• Akrabadabra, Aalborg
• Pub & Sport, København
• Minerva Film, København
• Short Cut, København
• Hangloose Film, København
• Dickens, Viborg
• Dickens, Silkeborg
• Esmeralda, Tivoli Karolinelund, Aalborg
• Skipper Clement, Tivoli Karolinelund, Aalborg
• Tivolikroen, Tivoli Karolinelund, Aalborg
• Dickens, Holstebro
• Galleri SOTO, Aalborg
• Galleri Jenzen, Aalborg
• COOP Danmark, Århus
• FRESH, Århus
• Café Klostertorvet, Aalborg
• Høgh Møbler, Aalborg

E-mærket

E-mærket arbejder for at gøre dansk e-handel mere sikker. Det gør vi bl.a. gennem vores certificeringsordning, der sikrer, at webshoppen lever op til lovgivningen inden for e-handel. Samtidig får du som handlende på en e-mærket webshop mulighed for gratis sagsbehandling og køberbeskyttelse på op til 10.000 kr. per handel. På denne måde kan du altid handle trygt i en e-mærket webshop.

E-mærket har også deres eget anmeldelsessystem, hvor kundescoren er baseret på andre kunders købsoplevelse. E-mærkets kundescore-anmeldelser kommer kun fra reelle, validerede købere. Deres certificeringsordning og anmeldelser er derfor et troværdigt pejlemærke, der gør det muligt for dig som forbruger at vælge en webshop på et oplyst, seriøst grundlag.

Kontakt

Har du andre spørgsmål?